5 x 3 hyvää

4.4.2018


Jos ette seuraa vielä Arkeen kätketty aarre -blogia ja Petraa, niin tehkää se. Siinä on niin aito ja hyväntuulinen blogi/instagram, että ei voi olla tykkäämättä. En minä ainakaan. Petra laittoi minulle omassa blogissaan haasteen, joka on jonkin verran viime viikkoina blogimaailmassa kiertänyt. Olin itselleni laittanut tälle päivälle kalenteriin merkinnän, että voisin saada tämän tekstin aikaan ja se sattui aika sopivasti, sillä tänään on ollut jotenkin todella kenkku päivä ja toivon, että tämä postaus piristää iltaa. 

Kolme hyvää asiaa päivässäni


  • Eilisen lumimyrskyn jälkeen vihdoin eilen ja tänään on paistanut aurinko, ja se sulattaa vauhdilla lumikinoksia. Olen totaalinen kevätfani. 
  • Avoimessa päiväkodissa minua ja naapurissa asuvaa ystävääni luultiin siskoksiksi. Tämä nauratti, sillä taidamme olla lyhyestä tuntemisestamme huolimatta hirmuisen välittömiä ja kovia puhumaan, kuin siskokset, ja molemmat tummia ja pitkiä, joten ehkä meitä voi tosiaan siskoiksi nopeasti katsomalla luulla. 
  • Tänään teki mieli tosi kovasti isoa annosta Ben&Jerryä, mutta kun 4kk dieettiä on enää 2vk jäljellä, keräsin itsekurin ja hain lohtua tyhmään fiilikseen salitreenistä. 


Kolme hyvää asiaa minussa 

  • Olen perinyt isältäni loppumattoman huumorintajun ja sitä on ihana viljellä omien lasten kanssa. Uskon, että huumori auttaa selviämään monesta hankalastakin paikasta. 
  • Olen hyvä organisoimaan ja järjestelemään asioita. Mieheni voisi kuvailla piirrettä myös rasittavaksi. 
  • Tykkään jutella ihmisille ja olla kaikille kiva ja kohtelias. Ehkä en aina onnistu siinä täysin, mutta haluaisin sekä omaan elämään että kulttuuriimme enemmän semmoista etelä-eurooppalaista (tai toisaalta, pikkukaupunkimaista) yhteisöllisyyttä ja tuntemattomistakin välittämistä. 

 

Kolme hyvää asiaa elämässäni 


  • Perhe. Olen niin kiitollinen, että olen ensin löytänyt tuollaisen miehen elämääni. Ja että yhdessä saimme Nopsun. Ja että perheen tuli täydentämään vielä Luka. 
  • Terveys. Viime vuosi piti sisällään ennätysmäärän terveysmurheita ja osaan nyt olla kiitollinen jokaisesta terveestä päivästä. Murheet eivät täysin vieläkään ole väistyneet, mutta voin jo paremmin. 
  • Koti. Viihdyn kotona ja olen usein kiitollinen siitä, että pitkän työpäivän jälkeen tai kurjassa kelissä päiväkodilta taaperretun matkan jälkeen saa tulla omaan lämpimään kotiin ja lämmittää mukin kaakaota. 


Kolme hyvää asiaa tänä vuonna


  • Tämä vuosi on siitä erityinen, että se on viimeinen vuosi ikinä lasten kanssa kotona. Vaikka jotkut päivät ovatkin raskaita, aion koettaa parhaani mukaan nauttia näistä muutamista kuukausista. 
  • Olen onnistunut tänä vuonna pudottamaan 6-7 kiloa ja kuntoni on paljon parempi, kuin vuosi tai puoli vuotta sitten. Aion myös pitää kunnostani huolta, jotta jaksaisin olla paras mahdollinen äiti pojille, puoliso miehelleni ja minä minulle. 
  • Ystävät. On kiva, kun hoitovapaalla on enemmän aikaa ystäville ja muutenkin kaikelle ex-tempore tekemiselle ja retkille. 


Kolme hyvää asiaa blogissani


  • Jos jotain toivon, että blogini on, toivon sen olevan aito. Aitoja tarinoita minun ja meidän perheen elämästä. 
  • Pidän edelleen siitä ajatuksesta, mistä koko bloggaaminen lähti. Eli päiväkirja tästä poikien pikkulapsiajasta, jota voi myöhemmin sitten lukea ja muistella kaikkea. 
  • Jos joku on saanut jostain postauksestani iloa, vinkkiä elämään tai vertaistukea, olen siitä enemmän kuin iloinen. 


Kolme bloggaajaa, jotka haastan vastaamaan



Haasteen saa vapaasti napata kuka tahansa - voin luvata, että tällainen kirjoitusharjoitus tekee hyvää ihan jokaiselle 💕



2 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta <3 Pitää ehdottomasti tehdä tällainen postaus! Ja hei, onneksi olkoon todella hienosta painonpudotuksesta. Hyvä sinä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Hieman näyttää jäävän painonpudotus tavoitteesta, mutta olen itsekin kyllä tyytyväinen kevyempään oloon. Jään innolla odottamaan sinun postausta <3

      Poista

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan